Sidor

onsdag 7 januari 2015

Önskar att du var min mamma

Alla har alltid någon speciell i sitt liv som man har någon speciell relation med. Det kan vara en vän, mormor, farfar, pappa, mamma, pojkvän. Ja ni förstår vars jag vill komma.

Jag har under mina 25 år haft några få människor som gjort stora intryck på mig och fått en stor plats i mitt hjärta. En av dom är Cia. Cia träffade jag 2011 på ridskolan i Sikeå.
I början hade vi inte så mycket att göra med varandra mer än att vi blev kollegor. Men ju mer tid vi spenderade tillsammans så blev hon mer och mer en nära vän. Jag började hjälpa henne med hennes hingst. Som hon senare kastrerade och vi började utbilda och tävla honom säsongen 2013.

Cia blev min stöttepelare när jag hade det svårt i relationen till min mamma och till personen jag levde med då. Hon var en av dom få jag kunde prata med och hade alltid goda råd och hennes sätt att handskas med saker är för mig imponerande.

Cia kallar jag idag och min bonus mamma. När jag ska förklara henne för andra som inte vet vem hon är säger jag bara "det är min bonus mamma".

Vi har perioder då vi pratar jätte mycket i telefon med varandra och perioder då vi knappt hörs. Men det betyder aldrig att vi inte tycker om varandra mindre eller så. Vi vet att vi har varandra ändå!

Cia är en speciell person, på många sätt. Hon är väldigt framåt och precis som mig kan säga vissa saker innan man tänker efter. Jag diggar henne! Men jag vet att det finns en del som inte klarar av hennes personlighet (precis som för mig) vilket har visat sig genom åren sen jag träffade henne. Där jag har behövt se denna underbara människa som ALLTID tar alla andra före sig själv bli behandlad illa av folk i våran omgivning. Det finns ingen som hon, och jag hoppas jag får vara med i hennes liv och tvärtom i många många år till.

Det är svårt att förklara allt jag känner för Cia, men allt jag kan säga är att hon är som en mamma för mig. Jag älskar henne och önskar att hon var min mamma. För då skulle jag ha världens bästa mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar