Sidor

onsdag 3 april 2013

Nu är dags

Dags att rycka upp sig, ta tag i kragen och gå all in för nu är jag anmäld till första tävlingen med Walle. Den 4 maj i Kågedalen händer det. Efter Erica träningen är det helt annat rid upplägg som gäller. Det är lite blandade känslor efter helgens träning, men att det kommer bli bra är det ingen tvekan om.

Jag har en  vacker och härlig häst, som jag måste hitta knapparna på ännu mer. Men att sträva efter något och sätta upp ett mål gör ofta att man lägger manken till lite mer. Så därför anmälde jag oss till våran debut och sen får vi se hur vägen dit går, det kommer bli mer träningar mer "rätt" ridande hemma med samma mål och känsla under alla pass. Vi kommer att fixa det, och med Ericas hjälp kommer vi att nå fram till våra mål. Bara jag håller mig till planen så kommer vi att fixa det!

Planen ser ut så här:

Måndag - promenad

Tisdag - Jogging/lösgörande

Onsdag - Lösgörande arbete alla gångarter lång och låg!

Torsdag - Lösgörande arbete alla gångarter lång och låg

Fredag - Jogging

Lördag - Vila

Söndag ev hoppträning eller dressyrpass i ridhuset

Så här kommer mina veckor att se ut i grunden, sen kommer vi att kunna ändra om jag åker till stan för träning eller så. Känns helt ok. Varför jag väljer lösgörande lång och låg kommer jag till när jag skriver om Erica träningen! Hörs snart!

3 kommentarer:

  1. Lät lite kul med "rätt ridning" min första tanke va, hur ska man annars rida? Haha

    Lång o låg o försöka jobba bort krulligheten tycker jag låter bra :-)
    På uppställda bilden du la ut tidigare så ser man tydligt att han vill dra in snoken å bara krulla (fast de såg ja ju irl åxå men på bilden var de väldigt mkt)

    SvaraRadera
  2. Hejja, va rolig! :) Själv debuterar vi på vår andra tävling nästa helg. Eller tävling och tävling, vi åker runt på banan ;) haha.

    SvaraRadera
  3. Men så roligt! Ibland måste man ju ha ett mål för att bli lite mera seriös i sin ridning :) Så är det iaf för mig, lättare att ta tag i vissa saker om man har tidspress! Hur gick träningen då?

    SvaraRadera