Sidor

onsdag 14 november 2012

Trygghet

Jag fortsätter att vara sjuk och vara halvt död.. soffläget tog över i 6 dagar. Så igår red jag Oscar försa dagen man hade någorlunda energi iaf. Så runt byn, PIGG häst, med mycket glädje som visades med skutt och lite bocksprång. Öronen rakt framåt och bara helt dunder glad var han. Bavvan fick vila då hon hade blivit riden 3 dagar i sträck av mina bästa tjejer som hjälper mig! Tack Linnea och Rebecka!

Ikväll harjag varit lite tröttare, blir väll så när man hade energi igår så tar man ut sig fullt. Så ikväll hoppade jag upp på bavvan barbacka, tog oscar som hand häst och tänkte att nu ska vi träna på att rida i mörker förbi det som han är så rädd för och stärka hans trygghet med mig och bavvan. Det gick så bra!
Han slappnade av med att sänka huvudet och nacken, tog långa kliv framåt och öronen vilade på sidan.
Det kallar jag avslappnad och trygg häst. vilket ger mig glädje och en bra känsla i magen.

Imorgon får vi se vad kroppen säger, är bara glad att febern är över. Nu är det bara snor, halsont, hemsk hosta som är kvar. Men 6 dagar med feber slipper jag gärna om det betyder fler dagar med resten.

Peace!

1 kommentar:

  1. Tur i oturen att du strök dig till vännäs nu när du är och har varit så hängig! Även om det hade varit så kul att se dig, var ju ett tag sen nu...

    SvaraRadera