Sidor

tisdag 20 november 2012

Host host

Fortfarande sjukskriven. Hostan gör mig galen, slut och halsen är tjockare än tjockast!
Oscar va tillbaka i sitt gamla mönster på söndagkvällen, han skulle bara hem!

Så trots att jag var hemma sent igår kväll, så kopplade jag transporten och körde honom till ridhuset. Där han var så laddad! Vilket tryck han hade hela tiden. Öronen spetsade framåt och var riktigt på tårna. Han blir en helt annan häst när man åker iväg å ska träna eller rida i ridhus/ridbana. Det är så roligt! För man vet att han älskar att jobba. Så jag jobbade mycket med skänkelvikningar, öppna, lite sluta, gjorde några enkla byten. Tränade på ökadgalopp och övergångarna till samlad galopp. Volter i olika storlekar, han var super fin och det var skönt att få jobba igenom honom.

Så nu idag får vi se hur han är, om han sköter sig så kan det vara så att vi kan fixa problemet med att åka in ännu oftare till ridhuset för att få bort mer energi ifrån honom. Han  var väldigt nöjd och trött när vi åkte hem, så jag stretschade och fixade honom inför natten. Nu är det bara att hålla tummarna att vi kommer över detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar