Sidor

måndag 20 augusti 2012

You are my future

Hej hej! Jag lever och jag mår bra, mina hästar mår bra. Vaför har jag inte uppdaterat. Well, det försvinner MYCKET tid till att fixa stallet, hålla på med hästarna och bara hinna med livet. Den lilla tiden man har över, vill man inte alltid ska spenderas vid datorn.

Men det jag kan säga är att jag har jobbat och jobbat med Oscar, att hitta tillbaka tillvarandra. Vi tränade förra veckan på torsdagen. Vi red på vanligt bett och försökte nånstans bara hitta vars det sitter en spärr. Och ganska direkt så kom det fram. ALLT sitter i mig skulle jag säga. Det är inte oscars fel.

När vi började jobba riktigt bra i början på sommaren fick han sin efter längtade vila. 10 dagar. Därefter har det inte funkat.. han har varit spänd, stressad och ser spöken. Det som jag gjorde fel från den första dagen detta utspelade sig var att jag glömde bort HUR jag har ridit. Och bara fokuserade på hur jag ska få han att sluta stressa och slappna. Jag har fokuserat på fel sak och glömde bort dom effektiva knapparna. För direkt vi kommer till träningen och Erica ber mig om dom knappar jag ALLTID ska ha använt så flyter allting på!
Han har så mycket mer muskelmassa och nu tar det ännu längre tid att få igång hans blodcirkulation i alla muskler. Vilket jag måste lära mig att rida till.
Så denna vecka är det fokus fokus på att rida som vanligt! I stressen och i hans dumheter bara fortsätta och inte göra något annat. Han är min framtid och jag vill verkligen få till detta! Så helgens kommande tävlingar, det är inget jag har stora krav på. Utan vi ska bara ha roligt och bara ha flyt genom allt. Sen om procenten inte är där vi brukar, så är detta inget jag kommer tänka så mycket över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar