Sidor

söndag 12 augusti 2012

We´re back

Efter många pass, nytt tänk och mycket tålamod så är vi äntligen tillbaka till den känslan som vi har haft.

Under onsdan så hoppade jag honom. Jag kände bara att nu ska vi galoppera på och bara ha roligt.
Han var super super spänd och tittig. Kastade sig för allt. Men efter halva passet började han lugna ner sig och fick upp en riktigt fart mot hindrena att det var ibland lite halvsvårt att hålla honom. Under torsdagen fick han vila då jag var bortrest och på fredag kväll red jag ut ca 55 minuter och istället för att fokusera på samma sak hela tiden. Gick igenom väldigt många rörelser och hela tiden jobba med alla sidor, alla muskler. Det kanske inte är något som någon annan väljer att göra. Men detta fick Oscar och mig att fokusera och inte stirra mig blind på vissa saker.

Han var så fin, ett sånt sug i handen som man har längtat efter i 2 månader. Ett schvung, framme hela tiden. Och mest av allt avslappnad men ändå på tårna.

Red först fram med bananöppna, lite halter, skritt övergångar, och sen en galopp där vi red framåt framåt framåt för att sedan ta tillbaka. Efter detta var gjort i båda varv så la jag in lite enkla byten i galopparbetet. Öppna i galopp, sluta i trav, öppna i trav, skänkelvikningar, halter, ryggning. Och sen på hemvägen när vi var genom arbetade så tänkte jag att vi skulle pröva ett byte som har varit så svårt för mig. Så jag red ordentligt tänkte på min vikt och nedtramp, räkna i 3 steg. 1..2...3 och vi gjorde ett klockrent byte. För att sen galoppera vidare och försöka åt det andra hållet som var svårare och tog lite längre tid, men när vi fixade det så gav jag mig. Travade av honom och skrittade hem!
Gud vad jag har saknat den här känslan!

3 kommentarer:

  1. Det är så himla härligt när det bara stämmer! Då vill man aldrig sluta! :-)

    Det var himla trevligt med besök, vi kanske kan dra ihop en middag nångång, när man har liiite mindre att göra ;-)
    /Hanna

    SvaraRadera
  2. toppen du har hittat honom :) blanda lek & allvar, inte nöta för mkt - då blir han stressad. å mkt beröm!/ kristina

    SvaraRadera