Sidor

tisdag 7 augusti 2012

Varför rider jag

Tidigare år red jag och höll på med dessa stora underbara djur för att det var harmoni för mig. Hästarna var min flykt väg till det bättre ifrån allt jobbigt. Det var enklare i stallet, det var mitt sätt att finna lycka och en plats där jag passade in, en plats för mig att växa och utveckla mig själv som person.

Med åren har denna känsla fortfarande stannat kvar men har även utvecklats till något större. Nu vill jag MER jag vill lära mer och mer. Jag vill rida högre klasser och verkligen jobba tillsammans med hästar och ha den där kemin mellan häst och ryttare. Självklart kan man sätta mål som att man en dag vill rida OS..
En del kanske säger Yeah right.. Men titta på dom som tävlar OS det finns dom som är mellan 18 och 30 som säkert ha haft bra med pengar i tidig ålder, haft fina hästar goda träningsmöjligheter. Föräldrar som stöttat och hjälpt till med mycket för att nå dit man är i så tidig ålder.
Sen ser man också att dom flesta som tävlar i dessa stora mästerskap är 35 och uppåt. Så om 12 år är jag 35 tror jag att jag tävlar EM, VM OS då? Skulle jag vilja?
Får man drömma absolut!
Men först vill jag ha MER ridningsrutin, mer kunskap. Sen ska jag upp i klasserna och jag har ingen brådska att jag måste rida medelsvår A nästa säsong. Jag vill ha mina kvalritter till medelsvår B, sen tar vi ett steg i taget. Men mål har jag. SM inom några år. Varför tänka smått? Tänk stort och låt inget stå din väg.
Ett litet luddigt inlägg men jag hoppas ni alla förstår vad jag menar.

Only I can make a change


Vi började på noll

Nu tävlar vi medelsvår

2 kommentarer: