Sidor

onsdag 11 mars 2015

Make up your own mind

Att vara ensam och inte ha någon att dela sitt liv med är väldigt nyttigt. Att få vara ensam och lära känna sig själv på egna fötter där man inte har någon att leva efter, utan varje dag får du ta egna beslut och göra sakerna för dig egen skull. Är något som kan vara en bergodalbana. Men i slutändan så är det bara givande.

Jag la ut en bild på min instagram förra veckan där jag skrev Love Life.
Där jag fick många reaktioner kring att man tyckte det var underbart att höra dom orden från mig.
Ja det tog ett tag, minns inte ens när jag kunde säga det sist. Men så är känslan. Sen kommer det komma dagar då jag inte känner så. Det kommer komma stunder då jag går två steg bakåt. Men det är då jag ska gå tre steg fram. Bakslagen behövs för att man ska växa. Dom behövs för att man ska
lära känna sig själv.

Något jag har märkt en stor förändring på mig själv under dessa månader. Är att jag försöker vara en bättre människa. Som skapar sina egna uppfattningar och åsikter. Inte lyssna på vad andra säger eller tycker. För vad är man för person om man får åsikter om en person som du inte ens har pratat med eller umgåtts med.

Jag vill alltid att folk ska tycka bra om mig. Jag blir ofta ledsen och grubblar länge om jag får veta att någon eller några inte tycker om mig eller pratar skit om mig då jag kanske inte ens känner dessa personer. Det är väl en nackdel när man går ur relationer. Jag kan inte säga att jag har varit en ängel mot vissa ex i efterhand. Men det är när hämndhjärnan tar över. Man får veta att den ena säger en massa skit ja då vill man inte vara sämre och ska skydda sig själv med att berätta dåliga saker om den personen istället.

Men detta är något jag försöker tänka annorlunda kring nu. I en av mina tidigare relationer när vi separerade så skötte ingen av oss korten så snyggt. Men idag försöker jag istället för att säga dem elaka sakerna trots besvikelsen o ilskan så vill jag ändå honom väl. Jag vill att han ska hitta sin lycka och hans kärlek i livet. Man glömmer bort ibland att tänka på dom sidorna man föll för den personen. Den personen som du inte har högt upp på listan just nu har du en gång fallit för och hade en tanke på att leva med.

Jag tror att när man kommit dit jag är idag, kan man börja inse sina fel. Stå för dom även fast det är svårt. För jag får fortfarande kämpa och har en lång bit kvar. Men jag är stolt över mig själv över vart jag är på väg med mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar