Sidor

onsdag 23 september 2015

Ingen rubrik

Har svårt att hitta en rubrik på detta inlägg..
Men som vanligt handlar det om mina tankar och min text där jag ventilerar.

Väldigt mycket av det jag skriver om är om saker jag vill dela med mig av som jag upplevt eller tagit lärdom av.

För ganska snart två år sen började jag känna själv att min relation med min mamma var och är mer energi krävande än givande. Vilket den alltid har varit men jag har aldrig lyssnat på den känslan där jag gjort något åt den. Men som sagt 2013 valde jag att börja tänka på mig själv och bryta mönstret som gjorde mig svag.

Sen när man äntligen börjar  hitta sin egna plats i livet och man mår bra med sig själv på ett sätt som man inte gjort på så många år så fortsätter man bygga på den där trappen "vad tar energi och ger energi".

Och det gäller allt från vänner, intressen, familj, nöjen osv. Jag menar inte att man ska utesluta allt från ens liv som man känner slukar energi. Missförstå mig rätt.
Jag känner själv att jag växer fortfarande varenda dag som går. Det kommer lite bakslag men det ska de göra. Men jag står idag och kan säga att jag är så trygg i mig själv att jag väljer vilka jag vill ha i mitt liv som ger mig energi. För jag har left 23 år med sånt som bara slukar ork och energi av mig.  Det är dags att tänka på sig själv och vad jag behöver.

Jag är den jag är och jag tänker inte ändra på mig för att göra någon nöjd eller glad. "Man ska lära älska sig själv" Och ha folk som älskar mig för den jag är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar