Sidor

torsdag 4 september 2014

Medryttare

Igår hade jag en tjej som skulle komma och pröva Walle för att se om hon skulle vilja börja rida honom regelbundet.

Det känns som att jag har på senaste tiden på bloggen bara skrivit att allting går så bra osv. Vilket ibland kan ses som att det är en "fasad". Men ärligt talat, det går så himla bra just nu. Känslan är riktigt bra och jag hoppas verkligen att det här ska fortsätta.

Sandra som hon heter har haft häst tidigare men har under några år ridit andras hästar. Hon är kunnig och framförallt ödmjuk och vill mycket. Vi  gick till ridhuset då ridskolan hade lektioner ute. Han visade upp sina sidor då han är spänd, avslappnad och skvätt rädd. Vilket jag tycker är bra så att man får en känsla av hur han är och hur man ska göra för att hjälpa honom. Sandra red jätte fint, mjukt och Walle såg väldigt trevlig ut.

Jag hade lagt det här med medryttare åt sidan då jag inte har hittat någon lämplig och trodde inte att det skulle finnas någon i det här lilla samhället som KAN rida på den nivån jag är ute efter och är kunnig. Men så hörde hon av sig och jag blev väldigt glad.

När jag satt i bilen på väg hem så hade jag ett leende över hela ansiktet. Gud vad glad och lättad jag är! Nu kan jag fokusera på Walle på ett helt annat sätt. Han kommer gå 5-6 dagar i veckan och nu kommer det att hända saker! :)

När Sandra red fick jag också flera gånger rysningar för hur vacker och snygg häst man har. När man inte är van att se någon annan rida honom och sällan får se honom röra sig i arbetet så är det lika förbluffande varenda gång.
Ikväll är det hoppträningen, jag är taggad!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar