Sidor

lördag 18 oktober 2014

Blandade känslor

Efter Erica träningen har jag blandade känslor. Jag har valt att pröva olika metoders träning på Walle då jag vill hitta av det rätta. Och efter Ericas träning igår går tankarna rätt så ivrigt.
För att förklara mina tankar så måste jag gå tillbaka till mitt tänk från att jag bytte stall.

När jag och Walle flyttade till det privata stallet nära ridskolan hade jag ett upplägg, en tanke och ett mål. Vilket man kan läsa om på tidigare inlägg. Jag fick själv läsa om dessa inlägg efter träningen och fundera över vad jag har gjort och hur jag har tänkt.

Jag och Walle har kommit långt, men som vanligt blir jag för ivrig och går flera steg för fort fram och då faller vi tillbaka ännu mer. Jag orkar inte riktigt förklara mer än att jag har beslutat mig för att backa bandet ännu mer. Gå tillbaka till min tanke och min plan. Min häst - min känsla.

Walle är 11 år på papper, han har under sina år fått lära sig mycket och han kan mycket. Men vad hjälper det då ridningen mellan momenten saknar grunder... ja det är som att rida en unghäst ibland. Balans och takt..

Jag var lite ledsen när jag gick från träningen. Det är jobbigt att veta hur mycket jobb det är och jag har inte pengarna för att kunna åka in och träna i stan. Nu får vi fler tränare till klubben men som det känns nu kan jag inte blanda in fler i min hjärna. Jag måste inse att jag besitter kunskap och erfarenhet som gör att jag inte behöver tro att jag inte kan fixa det och lyssna på min egna känsla.

Hade det inte varit för att Walle ger tillbaka så mycket hade jag nog gett upp helt. Hade jag pengarna hade han fått åka till en beridare. Men det har jag inte.. För visst det skulle vara väldigt skönt att få honom "fixad". Vi är långt ifrån klara men jag vet att det kommer bli så bra när det blir bra! Och som sagt Walle ger så mycket kärlek och tacksamhet tillbaka varenda dag i stallet. Vilket gör att jag inte kan ge upp det här. Men självklart tycker jag att det är jobbigt.

Maj 2013

1 kommentar:

  1. Det är lätt att man blir ivrig och skyndar på men tror det är klokt att se till att grunderna sitter innan man börjar med rörelser... Även om krumelurer är kul :) kämpa på!

    SvaraRadera