Sidor

tisdag 15 juli 2014

Gnistan bara sprakar

Har varit ute i min brors stuga i Holmsund några dagar och har därför låtit Walle vila. Har väl egentligen tänkt sätta igång han ordentligt nu just innan vi flyttar.
Sjukt så man har längtat efter sin häst under tiden man har varit borta. Det kan man väl säga är ett tecken på att man har fått tillbaka gnistan att vara i stallet?

Det enda som jag är lite fundersam över hur jag ska göra är att gubben jag har honom hos nu vill att jag helst ska ha flyttat 1a augusti. Vilket självklart är en god idé då jag kan cykla till stallet och kan komma igång ännu bättre med träningen. Men jag blir lite nojig över att det inte finns så mycket bete kvar dit jag mest troligt ska flytta. Och det sista jag vill nu är att Walle ska gå ned i vikt. Han ska vara tjock o go som han är så vi kan lättare göra om fettet till fina stora muskler. Så ska kolla upp lite om några sover inne eller om alla hästar står ute. Det löser sig nog mer bara mamma hjärtat som är oroar sig i onödan.

1 kommentar: